Reactie ABN Amro: geen geld terug

Antwoord op de internetoplichting: de ABN Amro-bank vergoedt niets.
Voor de mensen die het volgen: Nog even op een rij. Ik werd het slachtoffer van spoofing, een vorm van internetoplichting die mijn rekening op 31 juli jl leeg heeft getrokken. Ik heb alle formaliteiten vervolgens netjes ingevuld, en de documenten aan de bank toegestuurd. Dit in verband met compensatie van het bedrag. Er was immers een coulanceregeling afgesproken tussen banken en de minister. Vrienden stelden me gerust: ik zou het geld wel terugkrijgen. Ze hadden allemaal wel een kennis, die dit ook was overkomen. En die hadden het ook teruggekregen.
Vandaag is duidelijk geworden, dat mijn verzoek is afgewezen. Dus mijn geld is verdampt. Inderdaad krijgen consumenten hun geld terug, maar dit geldt niet voor zakelijke klanten. Nu heb ik één rekening die ik zowel zakelijk als privé gebruik en een rekening waarop ik mijn belastinggeld wegzet. Mijn zakelijke rekening is ook mijn prive-rekening. Als zzp’er liggen die dingen niet gescheiden, althans niet bij mij. Maar ineens werkt het in je nadeel, dat zo’n rekening ook je zakelijke rekening is.
Ik ben natuurlijk behoorlijk geraakt door deze reactie. Ik moet maar zien hoe het allemaal verder moet. Het gaat om een fors bedrag. Maar ik recht mijn rug, en zal proberen de bank nog eens te overtuigen van de redelijkheid van mijn aanvraag.
Het enige dat de bank tot nu toe doet, is vanuit een afstand reageren ( de mededeling kwam in een brief die niet persoonlijk door iemand ondertekend was), en me een foldertje toesturen hoe ik fraude kan voorkomen. Ook wordt me nog een keer ingepeperd, dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het bedrag dat ik heb overgemaakt.
Ik deel dit zodat iedereen weet hoe er wordt omgegaan met dit soort zaken, en ook met de vraag naar tips en goede raad. Deze week zal ik de bank een brief sturen, maar graag hoor ik van jullie wat ik nu moet, als je dat weet.
En voor de goede orde: ik ben geraakt, maar ik zit niet in zak en as. Ik recht mijn rug, en ga gewoon optimistisch door met leven. Toch is dit een bittere pil. Nu eerst maar eens naar de stichting GIBO.

 

Opmerking plaatsen
Delen
1 opmerking

1 thought on “Reactie ABN Amro: geen geld terug”

Wilma Boonstra 4 weken ago

Hier kan ik zo kwaad om worden, dit onrecht. Daar heb jij verder ook niks aan, ik weet het…

Wellicht kun je via Radar – dat tv-programma van de TROS – proberen of zíj kunnen helpen? Of via Opgelicht (ook TROS)? Sowieso contact opnemen met de bank en proberen of je daar een gesprek kunt krijgen zodat je e.e.a. kunt toelichten want je bent ernstig gedupeerd als ZZP-er.

Als ik nog iets weet, laat ik het weten, okee?

Sterkte!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *