De baas in-cc’en onthult NSB-mentaliteit!

Er is een nare gewoonte in bedrijven. Mensen spreken iemand aan per mail, iets wat zij rechtstreeks nooit op die manier zouden durven. In cc sturen zij de mail, die persoonlijke feedback bevat door naar een of meerdere leidinggevende. Ik wil daarover eens wat scherps zeggen, want……ik vind het een hele valse praktijk. Het is jezelf profileren ten koste van een ander. Aan je managers laten zien hoe goed je het allemaal weet en dat je het ook nog durft te zeggen (wat je dus eigenlijk niet durft!)Het is laf en zeer oneerlijk tegenover je collega die de dupe is. Maken jullie dit ook mee? Ik zie het zeer vaak.

4 thoughts on “De baas in-cc’en onthult NSB-mentaliteit!”

D. 12 jaar ago

Nee dat maak ik eigenlijk nooit mee. Wat ik wel meemaak is dat mensen keer op keer toezeggingen doen die zij niet nakomen waarna ik na drie keer beleefd vragen mijn leidinggevende CC.

Weet je dat het dan ineens wel allemaal kan. Dat is eigenlijk nog veel laffer dan aangeven dat iets verkeerd gaat…………..

Ellen 12 jaar ago

Ja, dit soort situaties komen regelmatig voor in allerlei bedrijven. Het ergste hiervan vind ik dat de leidinggevenden hier ook nog eens gevoelig voor zijn en zich dus heel onprofessioneel gedragen. Wanneer dit soort gedrag nog steeds geaccepteerd wordt door managers, blijft het doorgaan. Het zegt eigenljk meer over de bedrijfscultuur en het management, dan over de medewerker die dit soort acties uitvoert.

E. 12 jaar ago

Denk dat je het niet allemaal met elkaar kunt vergelijken.

Met D. ben ik het eens. Ook ik had te maken met een collega die JA zei en NEE deed. Keer op keer.
Tot dat ik inderdaad zijn en mijn baas CC-de, toen ging hij wel ineens de dingen doen die hij al maanden met mij afsprak.

Verschil vind ik nog: BCC (Blind CC-en) Dat is pas vals, dat is echt achter iemands rug om stiekem mailen. Dan beter gewoon in CC.

Probeer het zakelijk te zien, soms moet je gewoon. Maar dat is moeilijk.

R. 12 jaar ago

Ik ben het niet eens met D. Zelfde laken en pak lijkt mij.

Indien je echt iets wil veranderen dan loop je langs. Persoonlijk contact doet veranderen. Deel je constatering met die persoon (3x gevraagd, gebeurt niks). Wacht het antwoord af. Stel eventueel voor dat je het met de leidinggevende opneemt om een andere weg te zoeken.

Nog een laatste check vraag: D. , heb je ook de leidinggevende geinformeerd toen het werk wel is opgepakt?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *