Voor wie ook alweer?

In een artikel vond ik het advies om ‘de volgende keer op de volgende zaken te letten: er worden lange pauzes genomen; men beweegt zich langzaam; er is geen evenwichtige leeftijdsopbouw; men klaagt over van alles en nog wat; men lijkt niet toegewijd, mist een trotse houding’. Quizvraag: voor welke doelgroep is het artikel geschreven, en wat is er volgens het artikel aan de hand als ik bovenstaande aantref?

Nee, het gaat hier niet om een artikel over arbeidsproductiviteit voor personeelsadviseurs. En nee, het gaat ook niet om een cursus motiveren voor beginnend leidinggevenden, of de vraag hoe je als leidinggevende moet voorkomen dat je zelf een slechte beoordeling krijgt van je directeur.

Het gaat om een nieuwsbrief aan ondernemers, waarin wordt gewaarschuwd voor mogelijke wanbetalers onder nieuwe klanten. Een bedrijf dat voldoet aan bovenstaande criteria, kan mogelijk zijn betalingsverplichting straks niet nakomen. Want zo’n bedrijf lijkt niet gezond. Alle reden om als manager je team of afdeling op scherp te stellen en te houden: niet voor jou, niet voor de directeur, niet om de kosten te beheersen, maar voor die ene die we in al onze discussies over onze interne beslommeringen soms even lijken te vergeten: de klant.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>