Ontvang je smsjes die je niet wilt, én betaalt? Er is een oplossing...

Afgelopen zaterdag ontving ik (via bonafide kanalen) een mail. Ik kon een televisie winnen. Door gewoon iets in te tikken. Van Moniek. Nu heb ik een televisie, maar ik ken mensen die geen televisie hebben en het leek me leuk om dat ding voor hen te winnen.

Ik deed dus mee. Vanaf dat moment verschijnt met een regelmaat van één keer per dag een tweetal sms-berichten die me willen interesseren voor telefoongames. Die berichten betaal ik zelf.

Vanochtend vond ik het welletjes. FreeCellClassic.wml en Miss Piggy wilden me weer naar iets loodsen waar ik geen behoefte aan heb. Dit soort reclame maakt me agressief, omdat de afzender vaak niet te vinden is (na veel moeite lukt het wel) en dat moet om dit soort malafide geld-uit-de-zak-kloppende diensten uit te zetten.

Nog steeds zijn er mensen die met onzinnige producten, die vallen onder het veel te mooie woord ‘diensten’, geld proberen los te maken bij de vaak onwetende consument. De consument als portomonnaie; een fenomeen uit de graaicultuur. Weg ermee. Ik zal er tegen vechten tot ik er bij neerval.

En dat kan. Je gaat gewoon naar www.smsdienstenfilter.nl en in één klap zijn al die malafide bedrijven uitgeschakeld. Veel succes.

Het mailadres waar de foute mail vandaan kwam is trouwens: moniek@geselecteerde-winnaar.nl

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Perry
Hoe goed je bedoeling ook was, voor niks gaat de zon op. Ook op internet niet. Per 1 oktober 2009 gaat wel een nieuwe wet van kracht waardoor bedrijven niet meer zonder je expliciete toestemming email- of sms berichten mogen sturen, maar dat geldt in dit geval niet. Door mee te doen aan dit soort prijsvragen stem je daar meestal mee in. Zie de kleine lettertjes... 
Bert Overbeek
Auteur
Ik begrijp je, maar ben het niet met je eens, Perry. Ik vind het misleiding van een consument om een televisie te beloven, je door te laten schakelen en vervolgens allerlei diensten in je schoot te werpen waar je niet om gevraagd hebt. En die dan ook nog in rekening te brengen.
In de kleine lettertjes, dat leren we er wel van, staat de meest relevante informatie. Opzegging is vaak nog moeilijker te realiseren.
En de consument, heeft die nog schuld? Ja, hij gaat te snel in op leuke aanbiedingen. Alles maar goed overwegen, dat is de les.
W.D.A. van Leeuwen
Ook ik ontving van Moniek diverse ongevraagde SMSjes, waarbij wordt gesuggereerd, dat je hier-voor zelf  je hebt opgegeven.
Ik volg het voorstel op door een bericht te sturen naar: <a href="http://www.smsdienstenfilter.nl" rel="nofollow">www.smsdienstenfilter.nl</a>.
Hopelijk is dit de oplossing om bevrijd te worden van ongevraagde berichten.
D1oR
ik ben blij dat ik dit weet want ik kreeg gisteren ook een e-mail van moniek@geselecteerde-winnaar.nl. in de mail stond dat ik een i-pad gewonnen had maarja ik vertrouwde het niet echt dus zocht ik het maar ff op