Ophouden met reorganiseren?

In veel bedrijven besluiten Management Teams tot reorganisaties als het niet goed gaat. Door middel van die reorganisaties proberen ze met name financieel weer beter op de kaart te komen. Maar is dat wel verstandig? 

   

  

In veel bedrijven besluiten Management Teams tot reorganisaties als het niet goed gaat. Door middel van die reorganisaties proberen ze met name financieel weer beter op de kaart te komen. Maar is dat wel verstandig?  Stelling: ‘In plaats van grote reorganisaties kunnen bedrijven beter kijken waar het niet goed gaat en daar de boel verbeteren. Dan komt het vanzelf goed.’ Mee eens? Waarom (niet)?

 

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Berend Aanraad
Reorganiseren is slechts een pleister voor het bloeden. In plaats van reorganiseren kan men beter procesgericht gaan werken. Bij procesgericht werken is aanpassen en verbeteren een continu-proces.
Bij procesgericht werken zijn alle handelingen direct of indirect van waarde voor de klant. Alle zaken die normaal gesproken gereorganiseerd zouden worden zijn bij procesgericht werken al niet meer aanwezig. Effectief en efficient!
Elios
Naar mijn gevoel moet er eerst een volledige analyse worden gemaakt, waarbij alle kennisgebieden betrokken zijn en niet alleen het financiele en dan met elkaar tot de slotsom komen waar er succes te behalen is, in plaats van zonder meer de financiele invalshoek leading te laten zijn.