Reserveren bij de KLM? Lastig als je blind bent...(case)

We ontvingen een mail van een vrijwel blinde man. Deze week vliegt hij met zijn vrouw naar Barcelona met KL 1671. 'Aangezien ik blind ben wil ik graag naast mijn vrouw zitten. Ondanks de vele telefoontjes naar de KLM weigeren ze daar aan mijn verzoek te voldoen. De mooie beloftes van het luchtvaartbedrijf worden dus niet waargemaakt. Is het nu echt zo moeilijk om twee plaatsen naast elkaar te reserveren?'

Wij zijn benieuwd naar het antwoord van de KLM. Het verhaal staat niet op zichzelf. Reserveren voor het vliegtuig is met name voor oudere mensen een lastige zaak geworden. Wanneer je niet behendig bent met de computer zijn je kansen op een fijne plaats in het vliegtuig aanzienlijk afgenomen. Het is de moderne tijd, dat realiseren we ons best, maar je zal maar blind zijn en afhankelijk, zoals de briefschrijver M.D. en dit moeten meemaken.


Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Pieter
Met mijn 1,96m ben ik ook geen liefhebber van online inchecken. De kansen op een zitplaats bij de nooduitgang is door de invoering hiervan ook gereduceerd. Minder schrijnend dan in het geval van deze blinde man, maar ik dacht dat online inchecken bedoeld was om de service te verbeteren. Vooralsnog boekt de KLM hiermee een kostenbesparing, maar zijn ze ziende net zo blind voor de wensen van hun klanten als hun afhankelijke klant.