Seksualiteit en werk (12): Seksstandjes in de pauze

Een paar jaar geleden maakte ik het volgende mee in een hotel. De deur stond open; de voorbijganger ontkwam niet aan inkijk. Twee mannelijke medewerkers en een vrouw hadden groot plezier met elkaar. Ze deden voor de lol posities na uit de Kama Soetra, en waanden zich onbespied. In de verte verscheen de hotelmanager al…

Een paar jaar geleden maakte ik als klant het volgende mee in het personeelsverblijf van een hotel. De deur stond open; de voorbijganger ontkwam niet aan inkijk. Twee mannelijke medewerkers en een vrouwelijke hadden groot plezier met elkaar. Ze deden voor de lol posities na, die niet misstaan zouden hebben in de Kama Soetra, en ze waanden zich onbespied.

 

De kleren hadden ze aan, het was duidelijk dat ze niet serieus bezig waren met de liefdesdaad. Het was collegiale humor, maar ja, het zag er allemaal heel echt uit. Ik kon er eigenlijk wel om lachen toen een van de mannen riep: ‘Een sandwich? Natuurlijk, mevrouw.’

 

Op het moment dat ik er passeerde zag ik in de verte de hotelmanager al aan komen. Een jonge man, keurig in het pak. Ik knipoogde naar hem, hij groette keurig terug maar had toch plotseling wat haast om naar de vrolijke medewerkers te gaan. Ik draaide me om en zag dat hij naar binnen ging. Even later kwam hij er glimlachend uit. Zou dit nou ook jouw handelswijze zijn geweest?

 

3 thoughts on “Seksualiteit en werk (12): Seksstandjes in de pauze”

Arie Stempher 16 jaar ago

Humor kan ik van dit soort dingen wel inzien, plezier op de werkplek is erg belangrijk, vooral in een service gerichte organisatie moeten dit soort dingen kunnen.

Waar ik wel heel duidelijk in zal zijn dat dit dus niet door klanten opgemerkt mag worden. Deur gesloten of in een andere ruimte. Nu is het wellicht ogenschijnlijk erg onschuldig, maar wanneer bij één van de aanwezige niet meer de lol ervan wordt ingezien zal het ongewenste intimidatie worden.

Waar ik me altijd aan erger is het “geroddel” door personeel in supermarkten, waardoor ze jou als wachtende klant niet zien. Of als ik als gast ben bij een bedrijf en bij de receptie zit te wachten op mijn afspraak en alle prive gesprekken van de telefoniste zit aan te horen.

Dit soort dingen moet een klant niet kunnen horen / zien. Het kan de eerste indruk of imago aantasten.

Mark 16 jaar ago

Dat denk ik ook. Wat is er nou vervelender voor een klant als hij niet direct geholpen wordt of dat ze je niet eens zien staan? Ik bedoel, je komt naar hun bedrijf om geholpen te worden. Niet om te wachten.
MvG
Mark(1)

Elios 16 jaar ago

Zou een iets andere houding van de manager verwachten. Iets serieuzer van aard, en in ieder geval dat hij de deur naar het personeelsverblijf sluit zodat andere nieuwsgierige gasten hier geen ‘last’ van hebben.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *