Weg met die callcenters!

Op http://www.marketingpro.nl etaleert Jos Burgers genadeloos datgene wat er mis gaat in callcenters. Echt even lezen, het artikel heet ‘Wie is dat zegt u? Oh, mijn directeur!’ 

Een advies: val de volgende keer genadeloos uit tegen het bureau dat u tijdens een copuleuze maaltijd komt vermoeien met een product. Als u het echt nodig had, dan had u het allang in huis.

Op http://www.marketingpro.nl/ etaleert Jos Burgers genadeloos datgene wat er mis gaat in callcenters. Echt even lezen, het artikel heet ‘Wie is dat zegt u? Oh, mijn directeur!’ 

Het is niet niks, wat Jos signaleert. We hebben een beetje de neiging om na dit soort voorbeelden de schouders op te halen en door te gaan met de waan van alledag. Misstand nummer x. Het hoofd maar even schudden, schokschouderend door, waar waren we gebleven.  

Maar laten we het niet doen, want het is onvoorstelbaar! Callcenters zijn kafkaiaanse gruwels. Ze denken niet in mensen, maar in postcodes. En ze kennen hun eigen collega’s niet!

En als we er niets tegen doen, als we ons er niet mee bemoeien, als we de waan van alledag maar voorop blijven stellen, en ons nergens meer kwaad over maken omdat het toch wel over ons komt, dan is dit land over een paar jaar een groot kafkaiaans labyrinth. Laat het niet zover komen!

Val de volgende keer genadeloos uit tegen het bureau dat u tijdens een copuleuze maaltijd komt vermoeien met een abonnement op een noodlijdend dagblad, een focus op uw pensioenbreuk of de zoveelste kleurloze rechtsbijstandsverzekering. Breek de beller mentaal zo genadeloos door midden dat hij vanaf dat moment niemand meer durft te bellen!

2 thoughts on “Weg met die callcenters!”

Willem Mastenbroek 17 jaar ago

Tegen bureaus die je vermoeien met abonnementen, interviews over produkten, marktonderzoek, verzekeringen en andere ongevraagde diensten is onlangs door enige experts een prima afweer ontwikkeld:

Vraag de beller naar zijn identiteit, noteer naam, locatie, bedrijf waarvoor hij werkt; vraag vervolgens naar zijn credentials want met een onervaren stoethaspel wil je niet verder. Vraag of hij/zij over referenties beschikt. Noteer de referenties, vraag naar opleidingen, abonnementen op nieuwsbronnen en internet gewoontes; vraag naar werkuren; eerste uitkomsten van waar hij mee bezig is en vraag door op slaag- en faal-factoren. Vraag ook door over zijn of haar training en opleiding om over de telefoon gegevens te verzamelen en rust niet voordat je de naam van het betreffende bureau met telnr hebt geregistreerd.

Volg vooral je eigen interesse bij het opstellen van nieuwe vragen en vervolg-vragen. Je houdt het aldus authentiek! Biedt ook aan om een speciaal formulier te mailen met tal van tabellen en 62 interessante items die dankzij de fijnmazige tabel-structuur heel handig aangevinkt kunnen worden om de respons te vergemakkelijken. Deze tabel is op aanvraag beschikbaar.

Als de beller niet langer in wil gaan op deze vragen probeer dan hem of haar kost wat kost aan de lijn te houden want de vragen moeten nu eenmaal afgewerkt worden. Dat zal de beller als geen ander begrijpen!

Ik heb mij door deskundigen op dit terrein laten uitleggen dat je na zo’n actie op een zwarte lijst komt en nooit meer gebeld wordt voor wat dan ook.

Callcentermedewerker 15 jaar ago

Haha, wat een methode. Denken jullie nou echt dat dat werkt? Ik vind het alleen maar mooi als ik zulke mensen aan de telefoon krijg. Op de zwarte lijst zet ik ze echt niet.. sterker nog ik zorg dat ze op zaterdagochtend weer gebeld worden. Wij zijn gewoon mensen die werken voor ons geld. Voor mij is het een bijbaantje naast mijn studie. Mensen meld je gewoon aan bij de organisatie die er daadwerkelijk over gaat als je niet gebeld wilt worden en het zal stukke minder worden. Dit kan gewoon vriendelijk gevraagd worden aan de telemarketeer.

En geloof aub echt niet dat je de telemarketeer gek kan maken op een of andere manier. Het is gewoon ophangen en volgende ;), met wat voor dreigement dan ook. Het is tenslotte legaal.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *