100000 bezoekers op een LinkedIn berichtje...how come?

IMG_8672Een paar dagen geleden meldde ik op LinkedIn: 'Ik heb een vraag. Als een opdrachtgever een betalingstermijn van 60 dagen hanteert, en dan na 100 dagen nog niet betaald heeft, na herhaaldelijk rappelleren (je wordt er irritant van!), en het is een goede klant, wat doen jullie dan? Ik heb op dit moment een klant die dit regelmatig doet. En steeds is er weer wat. Dan moet de adressering plotseling anders. Of er klopt iets niet met het factuurnummer. Maar deze verder uitstekende klant maakt het met betaling echt erg bont. Heeft iemand een tip?'

Vanmiddag stond de teller op 105 000 bezoekers, die het bericht hadden gelezen. Ongelooflijk! Intussen heeft iemand bij de klant persoonlijk verantwoordelijkheid genomen. Dat vind ik erg gaaf.Vooral de eerlijke en betrokken toon vond ik mooi.

Toch was de overstelpende hoeveelheid bezoekers opmerkelijk. Er waren uiteraard ook wat mensen bij die hun diensten aanboden. Maar ik denk dat het verhaal voor velen herkenbaar was. Het feit dat er zoveel mensen reageerden op het bericht geeft aan dat het leeft.

Maar hoe kan het zijn dat het zo leeft? Iemand een antwoord op die vraag?

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Koos Groenewoud
Lid sinds 2019
Ik kan mij voorstellen dat er veel belangstelling is voor dit soort vragen / berichten. Niet alleen door ZZP-ers, maar ook door medewerk(st)ers administratie die weet hebben van de irritatie van crediteuren. In de guldens tijd confronteerde ik een leverancier. Ik vond namelijk dat er geen sprake was van win-win. Wel 1.000.000 gulden omzet, maar geen enkele salestip. Toen kwam de aap uit de mouw... Er stond nog 500.000 gulden open (6 maanden achterstand). Ik schaamde mij de ogen uit de kop. Toen ik vervolgens mij meldde bij de directeur was zijn reactie "Er uit met die club"....
Linda Grotenhuis
Zo, dat is zeker een hoge respons!
En goeie vraag: er wordt veel op gereageerd, leeft het daarom veel?

Misschien leeft eerlijk zaken doen, misschien leeft respect in het zaken doen en zijn dit de onderliggende beweegredenen waarom mensen reageren?
Misschien leeft de balans van geven en nemen goed houden tussen opdrachtgever en opdrachtnemer en dat dit wel eens scheef kan groeien.
Wat ik van mening ben is dat er diepere onderliggende zaken zijn in het zaken doen die zorgen voor zoveel reacties.
ben
Als kleine ondernemer kreeg ik een grote auto-importeur als klant.
Toen ik van de eerste levering na 3 maanden nog geen geld had ontvangen maar eens aan de bel getrokken. De reactie? Bedragen onder de 1000 betalen we alleen in december .
Verbaasd waren ze dat ik een vervolgorder niet meer ging leveren of tegen vooruitbetaling. "U raakt ons dan kwijt als klant was de reactie", mijn antwoord : "heel graag".